Heaven4kids.se använder cookies för att samla statistik, som hjälper oss att förbättra användningen av shoppen för våra kunder. Om du klickar på en sida på Heaven4kids.se, accepterar du därmed vår cookiepolitik. - Läs mera om cookies

Allmänt villkor


Heaven4kids.se ägs och drivs av:
Eurostores Group A/S 
Nørregade 100
6650 Brørup
Org.Nr. DK33164866 
Mail: kundservice@eurostores.eu
Tel: 0406 456 453

Beställning

På www.heaven4kids.se kan du bara beställa varor via vår hemsida. Om du har frågor om varor / varor som inte finns på webbplatsen, var god kontakta oss på

kundservice@eurostores.eu

KÖP steg-för-steg

1. Hitta önskat objekt.

2. Lägg till produkten i kundvagnen genom att klicka på ikonen "Lägg i varukorgen".

3. Då kan du fortsätta din sökning om du behöver handla mer.

4. Om du ångrar innehållet eller önskar att korrigera din i din varukorg, till exempel ändra antalet på et produkt, kan du radera produkter från din varukorg, med radera knappen, eller korrigera numret i rutan med antal. ’Uppdatera korg’ om du vil se priset efter ändringarna.

5. Sedan går du till kassan. Knappen heter’ ’Nästa’’

6. På nästa skärmbild anger du din faktureringsadress och klickar på ’Fortsätt’’

7. På nästa skrämbild väljer du leveransmetod och alternativ leveransadress. Sedan klickar du på knappen "Till betalning".

8. Din beställning skickas endast när du klickar på "Avsluta köp". Om du lämna sidan utan att klicka på Avsluta köp är köp transaktionen inte genomfört.

9. Systemet skickar omedelbart en orderbekräftelse till det e-postmeddelande som du angav under Kundinformation. När din beställning har behandlats kommer du att få ett elektroniskt meddelande igen.

10. Affären är accepterad och bindande vid den tidpunkt då varan är packad och accepterad på vårt lager. När detta händer får du ett mejl med titeln "Din beställning är Paket och godkänd". Du får senare ett Track & Trace-mail så att du kan spåra din beställning.

När du handlar på Heaven4kids.se ingås avtalet på följande språk:

  • Svensk

Det är möjligt att se tidigare beställningar när du loggar in på webbplatsen. Om du inte är en registrerad användare och du önskar att få en kopia av din orderbekräftelse, skicka ett mail till kundservice@eurostores.eu eller ring på Tel: 0406 456 453
Om du är registrerad användare på www.heaven4kids.se gör du följande för att se dina beställningar:

1. Klicka på länken för inloggning på toppmenyn

2. Ange användarnamn och lösenord

3. Klicka på länken för inloggning och välj ett konto

4. På den nya sidan som nu visas kan du nu se alla beställningar som du har på höger sida.

Betalning

På heaven4kids.se mottagits betalning med:

  • Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa
  • Visa Electron
  • JCB

OBS! Kontoöverföring omfattas inte av oppositionen Det finns ingen avgift för betalning på heaven4kids.se. Om du har använt ett MasterCard eller VISA-kort reserveras beloppet för ditt konto.
Betalningen kommer endast att debiteras från ditt kort när produkten skickas.

Estores s AB kryptera all din kortinformation med det så kallade SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Detta innebär att obehöriga inte kan läsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS.

Frakt

Leveranstid 2 – 3 dagar.

Estores erbjudare leverans med följande fraktföretagen:

PostNord
UPS

Estores tillhandahåller leverans med PostNord (om inte annat anges) eller UPS till mottagare på det datum som önskas i ordern. Tidig leverans innebär emellertid att PostNord och UPS följa leveranstiden. Vid sena förseningar vid PostNord, kommer detta att försena leveransen i förhållande till önskat leveransdatum. Eurostores kan inte hållas ansvarig för förseningar på PostNord eller UPS. Vid mycket försenade (flera dagar) eller direkt frånvararende leveranser skickar Estores självklart en ny leverans utan kostnad

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Avbeställningsperioden löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara eller om du får den sista delen i fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera varor beställda i en order och levereras individuellt.

Du måste inom 14 dagar från mottagandet informera oss om att du vill avbryta ditt köp. Då har du 14 dagar att returnera objektet. Anmälan ska skickas via e-post: fortrydelse@eurostores.dk eller använd standardformuläret, som du hittar längst ner i handelsvillkoren. Vänligen meddela i ditt meddelande klart att du vill utöva din ångerrätt. Observera att du inte kommer tillbaka fraktkostnader om du ångrar del av ditt köp.

OBS! Du kan inte ångra ditt köp genom att neka mottagandet av paketet eller inte hämta paketet utan att anmäla oss samtidigt.

Varor förutom ångerrätten
Följande produkttyper är undantagna från ångerrätten:

· Leverans av förseglade ljud- eller videoinspelningar eller datorsoftware som konsumenten har brutit förseglingen på.

· Rätten att avgå: Av hygieniska skäl när följande produkter används eller testas: kontaktlinser, korta, uppblåsbara effekter, smink, ögonfransar. Dessutom får kostymförpackningen inte användas för transport och du får inte hålla din bipacksedel på förpackningen eftersom det här är en del av kostym.

Retur

Du måste skicka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Vid användning av avbeställningsrätt måste kunden betala returkostnader och du (kunden) är ansvarig om skada inträffar under transporten. Du kan köpa en returetikett här om du vill för 49 kr.

Du kan inte ångra genom att neka mottagandet av varan.

Produktens skick när du returnerar det

Om objektet har förlorat värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa art, egenskaper och hur det fungerar, kan du bara få en del av köpesumman tillbaka. Mängden du kan få beror på försäljarens kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få fraktkostnader.

Vi rekommenderar att du läser sådana packar / skickar du din order här.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om objektet är reducerat drar vi av det belopp som du är ansvarig för.

Vi betalar tillbaka alla betalningar som erhölls från dig, inklusive fraktkostnader (inga extra fraktkostnader gäller dock om du har valt ett annat leveransformulär än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder) senast 14 dagar från dagen vi har fått ditt meddelande om att du vill ångra avtalet.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmetod som du brukade köpa, om inte vi har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi får varan om du inte skickar dokumentation för att returnera den.

Om du ångrar köpet måste varan skickas till:
Eurostores Group A / S
Nørregade 100
6650 Brørup
Denmark


Vi tar emot endast paket som skickas direkt till adressen.
Du kan också avbryta köpet genom att anmäla oss via e-post kundservice@eurostores.eu

Klagomål

När du handlar med oss som konsument gäller köplagen för köp av produkter.
Det innebär att du har rett till 36 månaderna klagomål.
Om ditt klagomål är berättigat, innebär det att du antingen få den reparerad eller utbytt, återbetalning eller minskning i pris, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du annonserar inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid att vara aktuellt.

Om klagomålet är motiverat, kommer vi att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Produkten måste alltid returneras i säker förpackning. Också, kom ihåg att ta emot kvitto för frakt så vi kan betala tillbaka fraktkostnaderna. Du kan besöka vår hemsida om du vill köpa en returlabel som du kommer att få på din email.

Vid klagomål vänligen kontakta:

Mail: reklamation@eurostores.dk.
Produktturnering för fel, saknad eller saknad leverans vänligen kontakta: kundservice@eurostores.eu eller Tel: (0406 456 453)

Produktturnering sker på denna adress:

Eurostores Group A/S
Nørregade 100
6650 Brørup
Denmark

Observera att vi endast tar emot paket som skickas direkt till den adressen. När du returnerar varan, var vänlig ange en detaljerad beskrivning av problemet - till exempel kopia av orderbekräftelse, registreringsnummer och bankkontonummer, för vilket återbetalning kan göras, kopia av något. tidigare korrespondens etc. Om du returnerar varan vänligen fyll i returformuläret. Kom ihåg att varan alltid måste returneras i rätt förpackning och kom ihåg att ha kvitto för frakt om du har betalat frakten för ett klagomål. Vid mottagande av kvitto för frakten kan vi återbetala rimliga fraktkostnader.

Om du väljer att använda eller reparera objektet även om det finns ett fel på det, kan vi inte returnera det eller ersätta det efteråt. Om du väljer att returnera objektet utan att kontakta oss tidigare, kommer vi inte att betala tillbaka fraktkostnaderna. I vissa fall är det inte nödvändigt att returnera produkten. Därför bör du kontakta oss omedelbart om du har fått en produkt med fel och väntar på vår feedback.

Återbetalningar När det gäller överenskomna dekorer, returnerade föremål eller förbetalda varor som avbrutits före leverans måste det finnas en hel eller delvis återbetalning av köpeskillingen. Återbetalningar görs vanligen alltid via banköverföring, och Estores AB behöver därför information om registreringsnummer och kontonummer på ditt bankkonto.

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta Jacob på email jke@eurostores.dk

Om du känner att du inte har behandlats orättvist, hänvisar vi till

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till EU-kommissionens online klagomålsportal här - https://ec.europa.eu/odr

Inte plockat upp paket

Som kund vid Estores är du den som ansvarar för leveransinformation är korrekt på order, särskilt e-postadress.
Om e-postadressen är felaktig får du inte spår och spårnummer och meddelande från PostNord om orderhämtning.

När ett paket inte hämtas i tid skickar Packshoppe / Posthuset paketet tillbaka till Estores AB. När paketet är ankommit som inte hämtas i tid, kommer den att läggas till förvaring. Kunden får inte meddelade om detta.

Privacy Policy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, tel.nr. och mailadress.

Vi registrerar och sänder endast den personliga information som är nödvändig för att leverera varorna till dig.

Din information kommer därför att skickas till Consignor som med hjälp av denna information får skicka din order med PostNord eller UPS.

Personuppgifterna är registrerade hos Estores AB och lagras i fem år, varefter informationen raderas.

Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och bearbetar data. Företag handlar endast om information på vår vägnar och får inte använda dem för egna ändamål.

Vi samarbetar bara med datoroperatörer i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Datakontrollanten för Heaven4kids.se är Jacob Kenne.

Du har rätt att veta vilken information vi behandlar om dig.

Om du tror att informationen är felaktig har du rätt att rätta till dem. I vissa fall måste vi radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel, var om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte vi ska använda dem för. Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: jke@eurostores.dk

Överklaga

Om du som konsument kommer att klaga på ditt köp, vänligen kontakta info@eurostores.dk. Om vi inte kan hitta en lösning, vänligen skicka ett klagomål till:

ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se
Box 174
101 23 Stockholm

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige kan du överklaga till EU-kommissionens online klagomålsportal här - https://ec.europa.eu/odr

Logstatistik

Logstatistik används på www.heaven4kids.se och innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare en webbplats har, var de kommer ifrån och var de finns kvar på webbplatsen etc.
På www.heaven4kids.se används loggstatistik för att optimera webbplatsen och dess funktion.

Cookies

En cookie är ett namn på det faktum att användarens beteende på ett nätverk är registrerat hos användaren själv (på användarens harddisk). På så sätt kan användaren kännas igen till exempel på en webbplats vid nästa besök.

Det lagras inte personligt identifierbar information i en cookie, utan information om användarens beteende på en webbplats, till exempel användarnamn för att logga in på en webbplats. En cookie lagras på användarens harddisk tillsammans med cached filer. En cookie är alltså en textfil som skickas till din webbläsare från en webbserver och lagras på datorns hårddisk. Du kan ställa in din webbläsare för att informera dig när du får en cookie, eller du kan stänga av cookies helt. Alla dessa cookies används för att känna igen din dator.

Tekniskt kan cookies delas in i två typer. En typ kallas "session cookies" - de håller reda på vad du har lagt till i din kundvagn medan du navigerar i webshopen.
Session cookies" lagras inte på din dator, men försvinna när du stänger webbläsaren.
Den andra typen av cookie kallas "permanent cookie" och den lagras som en textfil på din dator i ca. en månad. En "permanent cookie" innebär att vår server kan känna igen din dator nästa gång du loggar in på vår webbplats.
På www.heaven4kids.se används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan när som helst ta bort cookies från din dator: I Internet Explorer raderas cookies under menyn "Tools" -> "Internet Options" -> "General" -> "Browser Data / Delet

Betalnings uppgifter

I samband med någon Elektronisk betalning används en säker krypterad metod via Webshop-systemet. Det är godkänd leverantör med godkännande från Trygg E-handel.

Butikssystemet använder så kallade cookies för att kontrollera innehållet i kundvagnen. En cookie är bara namnet på en fil som lagras på din egen dator. Vi använder dessa cookies för att känna igen dig och, till exempel, komma ihåg vilka föremål som finns i kundvagnen när du handlar online hos Estores. Det är också möjligt att be systemet att spara sin egen adressinformation för nästa besök. Om du vill ta bort den här informationen senare kan detta göras via webbläsarinställningarna. Till exempel, i Internet Explorer, via menyn "Funktioner" och menyalternativet "Internetalternativ".

Under ett köp kommer vi att kunden ge oss namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Denna information används endast för att behandla ordern. Informationen överförs och lagras elektroniskt i krypterad form och lagras i 5 år, se bokföringslagen. Det faktiska "kontraktet" (köpavtal) lagras inte hos Eurostores på ett sätt så att du kan logga in och se / ändra status senare.

Dessutom registrerar vi IP-adressen från vilken. inköp görs. Informationen brukar inte användas, men kan användas i en möjlig. polisutredningen. IP-adressen hålls så länge som det är nödvändigt i samband med en eventuell polisundersökning. Alla falska order är arkiverade!

Datakontrollanten är ansvarig Jacob Kenne

Returformulär

Klicka här för att öppna Returformulär
Allmänt villkor er uppdaterat den 18-07-2018