Kundtjänst
Tel: (0406 456 453)
Har du frågor till någon av våra produkter, vill du undersöka något om din beställning, eller tycker du att något saknas på vår sida?
Du är alltid välkommen att kontakta oss, antingen per telefon, mail eller genom att använda dig av kontaktformuläret här till höger.
Alla mail besvaras löpande - alltid inom 48 timmar efter att mailen mottagits.
Telefontider:
Måndag - Torsdag | 09:00 - 16:00 |
Fredag | 09:00 - 15:00 |
Lördag | Stängt |
Söndag | Stängt |
Skicka e-mail till kundtjänstSkicka ett e-mail till vår kundtjänst på kundservice@eurostores.eu |
|
Var vänlig och ange alltid ditt ordernummer när det gäller en aktuell beställning hos oss |
|
Kontakt till inköpsavdelingen purchase@eurostores.dk | |
Kontakt till marknadsföringsavdelingen marketing@eurostores.dk |
Vanliga Frågor och Svar
-
Min vara som jag vill ha är slutsåld - Får ni fler av den?
Tyvärr blir några av våra varor slutsålda. Kundservice kan tyvärr inte svara på om en speciell vara kommer tillbaka på lager igen, eftersom vi ofta får nya leveranser av populära produkter till lagret. Det bästa du kan göra är att återkomma senare och se om varan kommit in på lager igen.
-
Kan jag betala mot faktura/KLARNA?
För närvarande har vi tyvärr inte möjlighet att erbjuda betalning mot faktura, men det är något som vi arbetar på att införa via KLARNA. Prenumera på vårt nyhetsbrev så du alltid får uppdaterad information och blir först med att få besked när vi öppnar upp för den här möjligheten att betala mot faktura på Heaven4kids.se
-
Kan man beställa via telefon/fax/mail?
Nej. Det går tyvärr inte att beställa på annat sätt än via hemsidan.
-
Kan jag spåra min beställning?
Din beställning skickas från vårt lager i Danmark via GLS Danmark. Du får automatiskt en e-mail samma kväll som paketet tas emot av GLS, och där kan du följa paketet via GLS Track & Trace system. När paketet kommer till Sverige, och hanteras vidare av Schenker, får paketet ett nytt paketnummer. Det nya paketnumret noteras under ”Kundens eget referencenummer”.
I Sverge söker du paketet via hemsidan www.Privatpaket.se Där skriver du in det nya paketnumret, och får besked om hur långt paketet har kommit i hanteringen, och besked om när paketet finns att hämta vid ditt ombud. När paketet kommer till ombudet, skickas det ut en avi med brev till din brevlåda. När du ser på hemsidan att paketet har levererats till ombudet, kan du gå dit och uppge löpnumret som står angivet på sidan. Eventuellt ska du också visa legitimation, så kan de hitta paketet, och du kan få hämtat din paket på det viset. -
Det är fel på min vara. Hur ska jag göra för att reklamera den?
Alla varor kontrolleras innan beställningen skickas ut från vårt lager. Om du trots detta får en vara med ett problem eller fel, ska varan snarast möjligt returneras till Heaven4kids.se. En utbytesvara skickas därefter till dig, utan extra omkostnad. Om utbytesvaran har utgått från lagret, ersätts det fulla beloppet till ditt konto. Med alla reklamationer som skickas tillbaka ska det finnas ett returformulär för att underlätta hanteringen av ärendet för vår returavdelning.
Returnering av varor som du beställt från Heaven4kids.se
Du har alltid 14 dagar full returrätt på alla varor som du köpt från Heaven4kids.se
Det betyder att du under dessa dagar alltid kan ångra ditt köp, utan någon närmare förklaring. De 14 dagarna börjar räknas från dagen när du får din vara i handen.
Om du vill returnera det du köpt ska du kontakta vår kundtjänst, och upplysa ditt ordernummer och adress. Vår kundtjänst kommer att beställa en avhämtning av paketet av fraktsällskapet, som hämtar paketet på adressen och levererar paketet till vårt lager i Danmark.
Så fort vi får paketet tillbaka till vårt lager, blir returärendet hanterat av vår returavdelning som krediterar tillbaka beloppet till kundens konto, eller byter produktet och skickar ut en ny paket - utan extra kostnad för kunden.
När paketet skickas tillbaka, är det viktigt att du utfyller och skickar med vår Returformulär, som du kan ladda hem i PDF-format via länken här. På returformularet ska du utfylla vilket ordernummer det gäller, och om du vill ha ordern krediterad eller utbytt. Om ordern ska bytas ut till en annan vara, är det viktigt att du skriver utbytesvarans artikelnummer och evt. storlek. Om utbytesvaran kostar mer än den ursprungliga varan, kommer vi att skicka en mail med ett betalningslänk, där du kan betala mellanskillnaden på produkterna.
Handelsvillkor
Vi rekommenderar alla våra kunder att noga läsa genom handelsvillkoren som beskriver köpsreglerna för handel på Heaven4kids.se
FAQ:
-
Vilka betalningssätt kan jag välja?
Heaven4kids.se accepterar alla de vanligaste betalningssätten via kreditkort som t.ex VISA, MasterCard, Maestro och American Express. Observera att du endast kan betala med ett kreditkort som är utfärdat i samma land som din beställning skickas till. För din egen säkerhet kräver vi att du fyller i ditt Card Verification Number (CVN) när du betalar med kreditkort hos oss.
-
Kommer min beställning i flera omgångar (delleverans)?
Alla varor på vår webbshop är lagervaror, så det finns ingen risk att man ska vänta på eventuellt slutsålda varor. Varan tas automatiskt bort från webbshoppen när den är slutsåld. Vid enstaka systemfel kan en produkt vara slutsåld men fortfarande bekräftad på en beställning. Vid dessa tråkiga tillfällen meddelas kunden att varan tyvärr är slutsåld och pengarna kommer inte att tas från betalningen av beställningen.
-
Kan jag betala mot faktura/KLARNA?
För närvarande har vi tyvärr inte möjlighet att erbjuda betalning mot faktura, men det är något som vi arbetar på att införa via KLARNA. Prenumera på vårt nyhetsbrev så du alltid får uppdaterad information och blir först med att få besked när vi öppnar upp för den här möjligheten att betala mot faktura på Heaven4kids.se
-
Kan man beställa via telefon/fax/mail?
Nej. Det går tyvärr inte att beställa på annat sätt än via hemsidan.
-
Vad händer efter min beställning?
När du har registrerat din betalning kommer du automatiskt tillbaka till vår orderbekräftelsesida. Du kommer också att få en orderbekräftelse via e-mail inom några minuter. Vänligen kontrollera så att alla uppgifter du fyllt i är korrekta. Om inte - kontakta oss omedelbart.
-
Jag har inte fått någon bekräftelse på min beställning?
Det kan hända att du inte fyllt i korrekt e-mail adress eller att orderbekräftelsen hamnat i din spam-korg. Ta en titt bland skräpposten och om den inte finns där, kontakta oss så hjälper vi dig. Ange gärna tidpunkt för beställningen så vi snabbare kan söka bland våra beställningar efter din order.
-
Jag har ångrat mig. Kan jag avbeställa min order?
Du har full ångerrätt att returnera varan inom 14 dagar och få tillbaka dina pengar, med undantag för returfrakten.
-
Kan jag komplettera/ändra min beställning?
Vi kan endast ändra i beställningen om den inte har packats på lagret. Vi packar löpande beställningar hela dagen, så du ska kontakta kundtjänst per telefon för att vara säker på att det kan göras ändring i beställningen.
-
Är moms inberäknade i priset?
Alla priser som anges på Heaven4kids.se inkluderar moms om inget annat anges. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser för att reflektera förändringar i moms som eventuellt kan uppstå.
-
Är fraktkostnad inberäknade i priset?
Vi ger fri frakt på alla beställningar över 1.000 kr.
Fraktomkostnad tillkommer på alla beställningar under 1.000 kr med en avgift per paket. Fraktomkostnaden är olika beroende på vilket fraktalternativ som väljs vid beställningen. -
I vilken valuta kommer min beställning att dras i?
Ditt betalkort kommer att belastas i SEK.
-
Varan som jag har beställt är nu billigare på webbshoppen. Kan jag få tillbaka mellanskillnaden?
Vi arbetar så snabbt som möjligt för att skicka ut dina varor snabbt från vårt lager! Vi skickar alla beställningar samma dag som beställningen kommer in till oss. Beställningar som registrerats före kl. 20:00 blir packade och skickade från vårt lager samma dag! När din beställning är färdigpackad och skickad från vårt lager får du automatiskt en e-mail med bekräftelse, så du kan vara säker på att ditt paket är på väg.
-
När kommer min paket?
Alla varor som presenteras i vår webbshop är lagervaror hos oss på vårt stora lager i Danmark. Från dagen när beställningen skickas från vårt lager tar det vanligtvis 2-3 arbetsdagar innan du kan hämta din paket hos ditt ombud. I undantagsfall kan tyvärr leveransen dra ut på tiden på grund av förseningar inom Posten, speciellt vid stora helger såsom jul, nyår och påsk. Ha gärna någon extra dags marginal vid beställningar precis innan storhelger.
-
Kan jag spåra min beställning?
Din beställning skickas från vårt lager i Danmark via GLS Danmark. Du får automatiskt en e-mail samma kväll som paketet tas emot av GLS, och där kan du följa paketet via GLS Track & Trace system.< br /> När paketet kommer till Sverige, och hanteras vidare av Schenker, får paketet ett nytt paketnummer. Det nya paketnumret noteras under ”Kundens eget referencenummer”.
I Sverge söker du paketet via hemsidan www.Privatpaket.se
Där skriver du in det nya paketnumret, och får besked om hur långt paketet har kommit i hanteringen, och besked om när paketet finns att hämta vid ditt ombud. När paketet kommer till ombudet, skickas det ut en avi med brev till din brevlåda. När du ser på hemsidan att paketet har levererats till ombudet, kan du gå dit och uppge löpnumret som står angivet på sidan. Eventuellt ska du också visa legitimation, så kan de hitta paketet, och du kan få hämtat din paket på det viset. -
Vad gör jag om leveransen av min beställning dröjer?
Vi ber dig därför låta det gå minst 5 arbetsdagar för att en beställning ska bli levererad inom Sverige innan du kontaktar oss om du mot förmodan inte fått ditt paket. Beställningar som returneras till oss på grund av ofullständig eller felaktig adress kommer inte per automatik att skickas till dig på nytt utan kommer endast skickas ut igen på din bekostnad. Detsamma gäller för beställningar som du av någon anledning inte hämtat ut på Posten.
-
Det är fel på min vara. Hur ska jag göra för att reklamera den?
Alla varor kontrolleras innan beställningen skickas ut från vårt lager. Om du trots detta får en vara med ett problem eller fel, ska varan snarast möjligt returneras till Heaven4kids.se. En utbytesvara skickas därefter till dig, utan extra omkostnad. Om utbytesvaran har utgått från lagret, ersätts det fulla beloppet till ditt konto. Med alla reklamationer som skickas tillbaka ska det finnas ett returformulär för att underlätta hanteringen av ärendet för vår returavdelning.
-
Varan är inte som jag förväntade mig. Vad gör jag nu?
Varan kan returneras inom 14 dagar utan förklaring. Det enda som krävs är att varan returneras i samma form och mängd som när du fick den. För de flesta leksaker och vissa barnkläder, har själva emballagen och kartongen en stor del av varans värde, och därför är det ett krav att varan returneras i oskadad originalförpackningen för att vi kan acceptera en full kreditering.
-
När och hur får jag tillbaka pengarna?
Returer och byten som skickas tillbaka till Heaven4kids.se kan ta upp till 1-2 veckor att behandla. Återbetalningen görs alltid till samma kreditkort som användes när du la din order hos oss. Om beställningen är betalt med Kreditkort friges beloppet eller krediteringen inom 2 bankdagar, men om beställningen är betalt med VISA electron/Mastercard eller ett internationellt kreditkort går det 28 bankdagar. Anledningen är att NETS inte regelbundet behandlar dessa kortbetalningar innan det har gått 28 bankdagar. Vid förfrågningar om betalningar, kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Kom ihåg att alltid ha ordernummer klar för att underlätta eftersökning efter betalningar och krediteringar!
-
När kan jag förvänta att få svar på min e-mail?
Vi försöker alltid svara så snabbt som möjligt, men lovar att svara tillbaka på ditt e-mail inom 48 timmar.
-
Min vara som jag vill ha är slutsåld – Får ni fler av den?
Tyvärr blir några av våra varor slutsålda. Kundservice kan tyvärr inte svara på om en speciell vara kommer tillbaka på lager igen, eftersom vi ofta får nya leveranser av populära produkter till lagret. Det bästa du kan göra är att återkomma senare och se om varan kommit in på lager igen.
-
Kan jag beställa en vara hos er som för närvarande är slutsåld?
Tyvärr är det inte möjligt att reservera varor. Du kan endast köpa de varor som visas som lagervaror på webbshoppen.
-
Varan som jag har beställt är nu billigare på webbshoppen. Kan jag få tillbaka mellanskillnaden?
Webbshoppens innehåll och priser uppdateras dagligen. Det gör att vi alltid kan erbjuda de bästa priserna och nyaste produkterna till våra kunder. Vi kan därför inte kompensera dig för priset på en vara som beställdes tidigare.
-
Måste jag vara registrerad som användare för att kunna beställa från Heaven4kids.se?
Nej, det är inget krav att du ska registrera dig med ett konto för att beställa från Heaven4kids.se Men om du registrerar dig som användare och får ett konto, kan du gå tillbaka och senare se din orderhistorik.
-
Hur gammal ska jag vara för att få beställa från Heaven4kids.se?
Du måste vara myndig, dvs ha fyllt 18 år, för att få beställa från Heaven4kids.se. Om du är under 18 år ska beställningen göras av en förälder eller någon annan myndig person som kan beställa för dig.
Eurostores Group A/S | Tel: (0406 456 453) |
E-Mail: kundservice@eurostores.eu | |
Etablerad 2010 Org.Nr : DK33164866 |